Thursday, February 10, 2011

Obama is Mad Because President Mubarak Attacks Al Jazeera News




Al Jazeera is no different to any of the American news organization like MSNBC, ABC, NBC, CBS or CNN. Liberal biased media runs rampant all over the world. It is to those naive people who aren't able to distinguish truth from rubbish, or biased coverage to honest journalism. I have never watch a Al Jazeera broadcast, but our president is glued to it. The main news Obama watches come from Al Jazeera news because they both share the same political belief.

(My Way) CAIRO (AP) - The Egyptian government has made clear it believes a chief culprit stoking the anti-government protests roiling the country is pan-Arab broadcaster Al-Jazeera.

Security forces have detained, and later released, at least nine Al-Jazeera correspondents since the protests erupted last month. Authorities have banned its Arabic and English language channels from broadcasting and revoked the press credentials of all of its journalists. The channel has continued to report despite the restrictions.

Pro-government thugs set the Qatar-based network's Cairo offices ablaze last week, along with the equipment inside, as part of a broad pattern of attacks on journalists covering the unrest.

Egypt's newly appointed vice president, Omar Suleiman, told Egyptian newspaper editors on Tuesday that "certain satellite channels" are provoking the protesters and insulting Egypt.

A week earlier, Suleiman said: "I blame some friendly countries who own unfriendly channels that have fueled the youth against the country by lying and showing the situation as worse than it is."

While he hasn't named Al-Jazeera outright, it is clear to Egyptians whom Suleiman has in mind, and such comments have served as a clear signal to the regime and its supporters to hit back at the network.

And they did.

Besides the attack on its Cairo bureau and the detention of its reporters, Al-Jazeera said its website was hacked. A banner advertisement on its Arabic-language site was taken down for more than two hours and replaced with a slogan reading "Together for the collapse of Egypt."

The network has even had trouble staying on the air because of high levels of interference in its broadcast signal. Al-Jazeera said the government shut off the channel's signal from an Egyptian satellite. Egyptians with satellite dishes could adjust them to point to other satellites beaming the Al-Jazeera signal, but that is not easy to do. Since the cutoff, the channel has provided viewers the coordinates to make the change.